Încă un început…

… fiindcă la începuturi mă pricep; cu dusul la bun sfârşit e mai greu 🙂

Am venit pe lume noaptea. În doimea ei rea. Când strigoii cutreieră tot pământul fără să plătească vamă, iar demonii fecundează ielele, şi ele zămislesc coşmaruri.

Eu am fost – şi sunt! – coşmarul mamei. Mi-a urât din prima clipă trupul miniatural, ireal de hâd. Deşi ar fi trebuit să mă iubească necondiţionat, că doar eram copilul ei, nu? Născut din sămânţa nomadă a lui făt-frumos, a menestrelului îndrăgit de muze şi adorat de femeile pe care nu le băga în seamă. Nici mamei nu i-ar fi dat atenţie, dacă nu l-ar fi îmbătat când a-nnoptat la hanul ei; şi dacă nu i-ar fi pus în vinul roşu şapte stropi de sânge de turturică, plus încă unul, cât un vârf de ac, din sângele lepădat de ea. De-aia şi l-a putut atrage în pat pentru o noapte, şi tot de-aia m-am născut eu cocoşat şi şchiop, cu degetele piciorului stâng unite într-o copită, cu doar patru degete la mâna dreaptă, cu dinţii rari şi strâmbi, cu buză de iepure şi cu urechile fără lobi. Sau cel puţin aşa zic babele din târgul nostru, când se-ntâlnesc în piaţă, să facă troc cu murăturii şi dulceţuri – şi cu opinii.

Trăgând cu urechea la opiniile astea ale lor am aflat că tata se numea Hylm [1] . Hylm menestrelul. Şi că iubea o femeie dintr-o lume îndepărtată, din lumea lui. Şi c-a plecat înapoi, la ea.

Şi am să plec şi eu, să-l caut. Să văd dacă am fraţi şi surori. Să văd dacă femeia aia i-a făcut copii la fel de pociţi ca mine.

Uraţi-mi drum bun. Şi noroc. Şi, cine ştie, poate că, din când în când, o să vă povestesc cum am călătorit, pe unde-am poposit, ce-am văzut, ce-am aflat…

.


[1] Personaj din „Râpa Amăgirilor”, a şasea poveste din volumul Floarea de Loldilal p. 142


21 comentarii la “Încă un început…

  1. Nascut din legende vechi de cand lumea, fiul de menestrel mi-a captivat atentia si m-a facut sa vreau mai mult. Cred ca sunt singura din blogosfera care nu a citit Floarea de Loldilal. Am avut o tentativa de a o cumpara acum vreo luna, tocmai intr-o zi in care Mihai scosese banii de pe card fara stirea mea. Apoi m-am luat cu altele si am uitat. :)))))

    Apreciază

  2. Pingback: Duzina de cuvinte-Amenda | Cățărătorii

  3. Mă alătur şi eu, Vienela. Am zărit volumul pe cand o căutam pe Zoe disperată, plouată şi rătăcită pe unde nu trebuia, la un târg de carte din P-ţa Sfatului, într-un cort mare. Cum vă explicaţi că am zărit-o deşi nu puteam să mă opresc din drumul meu, având de lesă unul dintre ceilalţi căţei? M-am scuturat de bani. N-aveam. Nici măcar nu trebuia să plăteşti mult pentru ea, fapt care m-a întristat tare, la fel de tare, ca atunci când am luat cartea Alinei Nedelea…pe ceva bănuţi. Recuperăm greşeala. Acum, să mă întorc la fragment…ştii că-mi plac astfel de scrieri, nu? Am dovedit-o săptămâna trecută! Mulţumesc!

    Apreciază

  4. tot mi-am promis să recitesc râpa. o s-o fac astăzi, mai pe seară, cu pleduri şi ceai şi maya în braţe. dar mi-ar place ca nodul acesta de poveste să se desferece, vero şi să o scrii… toată!

    Apreciază

  5. Pingback: Duzina de cuvinte 20 – Hipnoză | vantdetoamna

  6. Mi-ar fi drag să-i aflu destinul şi firea. O fi bun şi blând ca să echilibreze balanţa?
    O fi rău şi crud fiindcă lumea l-a înrăit? Sau i-o fi sufletul asemenea trupului, tot din naştere?

    Apreciază

    • Mie mi se întâmplă acelaşi lucru (mă gândesc că eu sunt handicapată) când te citesc pe tine. Sunt destul de bătrână de-acum, dar nu ştiu atâtea poveşti despre alţii, nu ştiu să povestesc despre realitate; de-aia inventez 😀

      Apreciază

  7. Pingback: Tot de-ale mele… | VERONICISME

  8. Pingback: Trec zilele-n goană – 16.4.1 | verojurnal

Ce părere ai?

