Elucubraţii – Amurgul Zeilor

Imagine preluată din The Wagner Room

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

E lumina LUI, o recunosc, rece ca bisturiul, concentrată într-o pată informă şi azvârlind, spasm după spasm, pseudopode flenduroase. Ca o dâră băloasă de melc, se prelinge, prudentă, peste mâzga bolborosindă de pe dalele crăpate. Tremur când se aburcă pe ziduri, hărtănind negura groasă, mucegăită, şi transpir când, inevitabil, spot lângă spot, atacă tavanul.

E o sudoare rece, împuţită. Îmi vine să vărs. Niciodată n-am suportat izul de mortăciune!

M-a lovit! Mi-a sfredelit genunchiul! Urlu şi nu mă aud! Înaintează, îmi palpează coapsele, îmi conturează imaginea lăbărţată pe bagdadia veche, coşcovită. O simt hăcuindu-mă. Urlu ca o vită în preajma tăişului. Îmi scuip plămânii urlând. Şi nu aud nici un sunet!

Pentru că nu am – nu mai am – coarde vocale. Mi-a golit trupul ca pe o amforă veche, a aruncat în scârnă totul: maţe îmbârligate, duhnitoare, ficat, rinichi, inimă încă pulsând, ochi rostogolindu-se…, totul… Nu, nu totul: creierul pluteşte în bolul cu lichid chihlimbariu, spânzurat de o maşină verde, cu luciu dur, de oţel. De acolo îmi percep învelişul, hoitul conservat. Încastrat în cristal, mă fixează idiot, cu două safire oarbe, sclipitoare…

… citiţi continuarea, sub titlul „Învins”, în volumul Întoarcerea vrăjitorului (Pavcon, în curs de apariţie)

38 comentarii la “Elucubraţii – Amurgul Zeilor

  1. Pingback: Ce-am mai blogărit – 5 | VERONICISME

  2. Pingback: amurgul zeilor « psipsina

  3. Pingback: Amurgul zeilor | Redsky2010's Blog

  4. Pingback: vremea « Rokssana's Blog

  5. Pingback: Provocare-Amurgul zeilor « Cataratorii

  6. Pingback: Provocare-Amurgul zeilor « Cataratorii

  7. Pingback: No words..just hot…. « androxa

  8. Pingback: De ce moare Sebastian Lazaroiu de grija USL? « Hai ca se poate!

  9. Pingback: Expanded night… « androxa

  10. Pingback: The taste of love… « androxa

  11. am revenit pe seară, aşa cum am zis şi-ţi spun că dacă nu te gândeşti serios să pulbici nu mă mai joc cu tine. este atât de vie scrierea-ţi că îmi sună şi mie cântatul supunerii în urechi… al supunerii în faţa cuvintelor.
    cândva, va trebui să-i mulţumesc lui grişka personal pentru că te-am cunoscut. 😳

    Apreciază

  12. Pingback: Sonata Lunii… « lunapatrata

  13. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 74) « Teo Negură

  14. Pingback: Tick tock…. « androxa

  15. Pingback: Căldură mare « Ioan Usca

  16. Pingback: Inocentul – 15 « Ilarie

  17. Pingback: Dicţionar de rime | Caius

  18. Pingback: Comentarii la Isaia – 1 | Ioan Sorin Usca

  19. Pingback: În laminorul verii « Gabriela Elena

  20. Pingback: Echivalare | Ana Usca

  21. Pingback: No words… « androxa

  22. Pingback: Think about this… « androxa

  23. Pingback: MIERCUREA FARA CUVINTE – MUZELE MELE!! « Stropi de suflet la vedere

  24. Pingback: pentru tuşa vero şi grişka, cu drag « psipsina

  25. Pingback: Miercurea sau revenirea din vacanţă « Mirela Pete. Blog

  26. Pingback: Bucureştii de altădată şi George Enescu. Poveşti de Bucureşti – episodul 5 « Clipe de Cluj

  27. Pingback: Clujul şi cele 154 de poduri ale sale (partea I ) « Clipe de Cluj

  28. Pingback: Riviera veneţiană: Adriatica la Bibione. Prima parte de vacanţă « Mirela Pete. Blog

  29. Pingback: Veneţia, din nou a noastră! « Mirela Pete. Blog

  30. Pingback: pentru tuşa vero şi grişka, cu drag | psi-words

Comentariile nu sunt permise.