Poveste în zori – şi un concurs…

Am pregătit un haiku – încă de săptămâna trecută:

Zâmbet în zare
sub stele ce pier din cer –
povestea din zori!

Era deja programat – pe Idei Înghesuite.  Dar, după potopul de haiku-uri de la duzina de sâmbătă, plagiate şi parodiate pe deasupra, mi s-a părut că nu mai are niciun haz! 😛

Aşa că m-am gândit c-ar fi mai bună o poezie.  Dar inspiraţie – ioc! Sâmbătă seara am scris şase versuri, după care m-am blocat. Însă în noaptea asta, după ce am citit povestea lui psi, mi-a ieşit cât ai clipi o altă poezie:

Când mi te rupi din braţe-n zori,
Rămâne perna ta pustie,
Şi-o mângâi, şi mă-ncing fiori
Dulci şi amari, ca o beţie.

Încă te simt, atingeri aspre,
Şi apăsate, şi nebune,
Fierbinte amintire despre
Tot ce e dor, dar n-are nume.

Te-ascult plecând, gonindu-ţi calul
Spre altă casă, spre alt pat,
Şi te urăsc fiindcă treci dealul
Ca alteia să-i fii bărbat!

Pe urmă mi-am amintit de poezia începută  sâmbătă, m-am întors la ea şi i-am găsit imediat o încheiere, probabil inspirată fiind de somnul „muzei” Grişka!

Nu-mi place să mă scol în zori,
Pentru că noaptea e prea scurtă
Şi o lungesc adeseori
Dormind până târziu pe burtă;

Pe burtă, sau în sus cu faţa,
Sau cu genunchii strânşi, pe-o parte,
Căci dulce-i somnul dimineaţa –
Fiindcă de muncă mă desparte!

* * *

În plus, m-am gândit să nu abandonez nici ideea unui concurs (cu premiu) legat de poveştirile mele din volumul Floarea de Loldilal. „Zori” e un cuvânt care îmi place, aşa că se află, sub forma sa articulată, „zorii”, atât în fraza cu care începe una dintre povestirile din acest volum, cât şi în fraza cu care se termină o alta. Prin urmare, dacă ştiţi cum se numesc aceste două povestiri (cea care conţine cuvântul „zorii” în prima frază şi cea care îl conţine în ultima frază), menţionaţi titlurile lor într-un comentariu la acest post, până vineri, 10 august, la ora 23:59.

Premiul, atribuit prin tragere la sorţi, este un exemplar din romanul Nu te încrede în nimeni (Gregg Hurwitz), tradus de mine şi apărut în luna mai a acestui an la editura RAO. Vi-l prezint pe scurt în cele ce urmează:

Trust No One este povestea lui Nick Horrigan, un bărbat de treizeci şi patru de ani cu conştiinţa împovărată de moartea unui om pe care nu l-a ucis, un bărbat care s-a străduit vreme de şaptesprezece ani să-şi construiască o nouă viaţă normală, spulberată într-o noapte din toiul unei campanii electorale prezidenţiale, când se trezeşte implicat fără voia lui într-o luptă – cu adversari misterioşi, dar puternici, fără scrupule şi fără milă – ce pare legată de evenimentele petrecute cu şaptesprezece ani în urmă, o luptă care se desfăşoară, palpitantă, în paralel cu zbuciumul sufletesc la fel de palpitant al protagonistului ei, nu doar în fiecare pagină, ci chiar în fiecare rând al unui roman captivant, cu întorsături elegante de frază şi cu răsturnări subtile de situaţie, întotdeauna imprevizibile, deşi întotdeauna amorsate de detalii strecurate mai înainte, peste care cititorul trece pe moment fără a le acorda prea multă atenţie.

Pentru a nu servi drept sursă de inspiraţie pentru alţii, comentariile vor fi moderate; cele care conţin răspunsul vor fi vizibile abia sâmbătă, când voi anunţa şi câştigătorul.

Ca să descoperiţi şi alte psi-luneli, mergeţi, ca de obicei, la psi, şi ţineţi cont de tabel:

1. carmen pricop 2. dor-fior
3. eu 4. virusverbalis
5. Scorpio 6. tibi
7. Irealia 8. Cita
9. almanahe 10. Poveste în zori

46 comentarii la “Poveste în zori – şi un concurs…

  1. Vezi ce te-ajuta pisoiu la inspiratie? O portie in plus de ce-i place lui din partea mea..Ii dai tu, normal ..da sa-i spui ca-i de la mine! :))Frumoase poeziile,Vero..Sa ai o saptamana ,cum iti place tie! :)) ps/Succes celor inscrisi pt premiu!

    Apreciază

  2. sărumâna pentru poezie. și pentru zori. eu încă storc de inspirație râpa amăgirilor, așa să știi, deci am putea spune că te/si inspirat… de la tine! 😉

    Apreciază

      • şi o să mai recunoşti, vero. este una din cărţile ce adorm cu mine, pe noptieră, spre mirarea mayei şi după ce am citit-o deja de două ori, acum muşc din ea lent, ca dintr-o prăjitură. şi îmi aştept povestea alondei, aşa cum am vorbit amândouă… 😀

        Apreciază

        • 😳 Sunt sincer măgulită, psi, că îţi place atât de mult!
          Dar povestea Alondei mai are de aşteptat. Deocamdată am promis că scriu nişte poveşti pentru oarece antologii şi, până una-alta, am scris, cu totul şi cu totul, vreo zece rânduri! 😛

          Apreciază

  3. Pingback: Provocarea-Poveste in zori. « Cățărătorii

  4. Pingback: Zorii – concurs cu premiu | VERONICISME

  5. Pingback: Poveste în zori « Tiberiuorasanu's Blog

  6. Pingback: Poveste în zori « irealia

  7. Pingback: Poveste în zori « Almanahe

  8. Pingback: Poveste în zori « Dictatura justitiei

      • of, ce proastă îs! sper că nu l-am ofuscat pe Grişka cu remarca-mi…voiam a zice că traista fermecată e de la zână, da’ că el îţi ascunde-n traistă minunăţiile pe care ni le dăruieşti! iartă-mă, Griskaaaa! 😛

        Apreciază

        • Nu e supărăcios! 🙂
          Şi aşa e, l-am gâsit cu traista de la zână agăţată de gât, iar el o umple mereu cu câte ceva! 😀

          Apreciază

          • ia, că mi- adat prin cap să iau şi eu la răsfoit cartea să descopăr zorii; aşadar cea care conţine cuvântul “zorii” în prima frază e „slujbă temporară” şi cea care îl conţine în ultima frază e „ziua retragerii”…:P

            Apreciază

  9. de n-ar fi ziua retragerii, mi-aş lua slujbă temporară la tine, vero, să învăţ dezlegarea cuvântului.
    spune-mi că ai dat deja premiul, te rog! 🙂

    Apreciază

  10. Pingback: Uite-aşa mă bate gândul… « Mustăţi lungi, gheare lungi

  11. Slujba temporara are cuvintul „zorii” in prima fraza
    Ziua retragerii are cuvintul „zorii” in ultima fraza.
    Mi-au placut foarte mult povestirile din volum,pe cind un altul?

    Apreciază

    • Îţi mulţumesc pentru participarea la concurs, Doru, şi mă bucur câ ţi-au plăcut poveştile.
      Cât despre următorul volum, habar n-am când va fi, dar sper să fie! 🙂

      Apreciază

  12. Pingback: Un număr între 1 şi 7 (inclusiv) pentru tragerea la sorţi, vă rog! « CALEIDOSCOP DE HÂRTIE

  13. Pingback: Câştigătorul concursului « CALEIDOSCOP DE HÂRTIE

  14. Pingback: În zori « VeroVers

  15. Pingback: Poveste în zori « VeroVers

Comentariile nu sunt permise.