Cugetările motanului Pandalie – 6 – Orbind

 

Îmbătrânind încet şi-orbind treptat,
Nu mai vedem nimic din ce-a-ncânat
Privirea noastră-n primăvara vieţii.
Dar, cu trufie,-ncepem să dăm lecţii.

N-admitem c-avem văzul alterat.
Susţinem, sastisiţi, că s-a stricat
Tot ce era, cândva, bun şi frumos,
Că astăzi este totul mai prejos.

Mai ştim cum îi priveam pe cei bătrâni,
Dar spunem c-am fost tineri şi nebuni.
E lumea peisaj înnegurat
Când, mai şi-acrindu-ne, orbim treptat.

 

Provocat fiind, am cugetat niţel.
Şi m-am trecut şi-aici, într-un tabel.
Dar, ştiţi, eu doar mă joc – şi-s şi cam ţăcănit.
Nu luaţi prea în serios un motan măsluit! 😛

11 comentarii la “Cugetările motanului Pandalie – 6 – Orbind

  1. M-aţi ametit cu vorbe
    despre intelepciune
    şi nu stiu ce să cuget,
    şi ce să spun, pe bune,
    căci de un timp încoace,
    gândesc că n-am mai fost
    prea buni şi pe o treaptĂ
    nu am mai stat cu ..rost
    cu cei ce nasc cuvinte,
    măiastre şi alese,
    şi-atunci se luă aminte,
    memoria se şterse.
    Şi-n loc de sită bună,
    care să cearnă totul,
    ales-a tăvălugul
    şi asa ne lingem botul
    de dulcele ce-a fost,
    ce-acum va fi..altfel,
    dar cu pestrite gânduri
    şi gustul… cam la fel.
    Posibil sa bat cÂmpii,
    să derutez motanul,
    orbind de-atatea gânduri
    primite cu toptanul,
    care acum imi par
    pline ..de gust amar.

    Apreciat de 1 persoană

Ce părere ai?

